Fly Away
Home About Follow Dash

owner[s]


" I just wanna fly away with my friend from all the bitch for a while "

tagboard




Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.

THE UNSPOKEN - CHAP 3
Wednesday 25 December 2013 • 04:41 • 0 underspell





CHAP 3-T.U

VIVIAN menyeluk poket seluar.Eh,mana phone aku ni?Ash yang sedang khusyuk berwhatsapp dengan babyboy dia dipandang.

“Ash,handphone I tertinggal dalam keretalah.Nanti you tolong orderkan untuk I ya?As usual,”pesan Vivian.Dia bangun dari duduk.

Baru je sampai kat depan tempat masuk kedai,tangan dia ditarik.
*********
MATA Farid melilau-lilau melihat sekeliling.Seorang perempuan yang baru bangun menjadi perhatiannya.Lantas langkah diatur mengikut perempuan itu.


Tangan milik perempuan itu dicengkam lembut.Kemudiannya dia menarik perempuan itu sehingga tiba di Proton Wiranya.

“Eh apa ni?Lepaskan saya sebelum saya jerit!”

Vivian meronta-ronta untuk melepaskan diri.Mamat gila mana pulak yang meroyan tengah-tengah hari buta ni?!

Belakang badan Vivian dihempas ke pintu keretanya.”Eh!Awak ni tak faham bahasa ke?!Dah gila?!”

“Kalau awak nak saya lepaskan awak,awak kena tolong saya dulu.”Farid bersuara.Tercungap-cungap dia sebab tarik badan Vivian tadi.

Vivian berfikir sejenak.Takkanlah aku nak tolong dia pulak?Plus,aku tak kenal pun dia siapa.”Kenapa pulak saya kena tolong awak?”

“Awak boleh tolong saya kan?”Farid bertanya kembali.

“Tak.”

“Oh..Awak tak nak tolong saya eh?”Nafas Vivian tersekat-sekat bila muka Farid dengan muka dia semakin rapat.Tangan dia cuba menolak tapi apalah sangat kudrat dia?

“A..awak nak bu..buat apa ni?”Tergagap-gagap Vivian berkata sambil kedua-dua belah tangan cuba menolak lagi badan Farid.

“Awak cakap dulu ‘okey’.”Hidung tak-berapa-nak-mancung Farid lagi sikit nak cecah hidung Vivian.

Vivian paling muka ke tepi.”Okey-okey.Saya tolong awak.”
*********
WAJAH Marissa berubah bila ternampak ex dia dengan perempuan lain.

“Hai Rissa.,”sapa Farid.Vivian disebelah dikerling dengan ekor mata.

“Err..Hai..,”Marissa menjawab walaupun hati dia dah rasa lain macam.

“Buat apa kat sini?”Farid memandang lelaki yang sedari tadi diam di sebelah Marissa.”Lunch dengan boyfriend baru ke?”

Farid menyoal tanpa rasa bersalah.Hah!Rasakan kau!”Aduh!”

Dia mengaduh bila Vivian cubit tangan dia.Eissh dia ni!Agak-agaklah kalau nak sakitkan hati Marissa!Tadi plan lain,sekarang lain yang jadi!Dia faham apa yang Marissa rasa.Dia pun perempuan.

Ingatan dia teringat balik apa yang jadi selepas dia setuju nak tolong Farid.

“Okey.Syarat game ni senang je.”

Vivian duduk bersila menghadap Farid.Sekarang ni diaorang tengah duduk berbincang dalam Proton Wira milik Farid.

“Tweet,tweet.Sebelum tu,apa nama awak?”soal Vivian.

“Farid.”

“Okey Encik Farid..,”bicara Vivian terhenti bila Farid letak jari telunjuk ke bibir mungilnya.

“Tak perlulah nak formal sangat.Just call me Farid,or abang,”Farid berkata dalam nada mengusik.Vivian cebikkan muka.Banyaklah kau punya abang!Abang aku pun aku tak panggil abang!

“Ok,back to the topic.”Farid menghela nafas tenang.”Sebenarnya aku mintak tolong dengan kau sebab aku baru je nampak ex aku kat kedai makan tadi.”

Vivian mengetuk perlahan jari telunjuk di dagu.”So,ini kira nak berlakon depan ex awaklah ni.Kononnya saya ni girlfriend awak.Like that?”

Farid buat muka terkejut.”Macam mana awak tahu?”

“Let’s make it simple.Saya suka baca novel.”

Farid mengangguk faham.”So kalau awak suka baca novel mestilah awak tahu apa nak buat.Kan?”

Vivian hanya tersenyum.

”Nanti saya belanja awak novel sebab dah tolong saya kali ni.Kira upahlah tu,”ujar Farid.

Senyum Vivian melebar.
*********
“Hello?”Farid petikkan jari di depan muka Vivian.Apahal minah ni?Dah kena sampuk ke apa?

Vivian terkebil-kebil memandang Farid.Lalu mata dia mencari kelibat Marissa dan kawan Marissa tadi.Aik,mana diaorang ni?

“Diaorang dah pergi.”Farid berkata seperti tahu apa yang difikirkan Vivian.

Marissa ada cakap apa-apa ke?”Vivian memegang perutnya yang terasa lapar.

“Takde.Dia just cakap bye and terus pergi.”

Ringkas Farid menerangkan.Dia pandang tangan Vivian.”Lapar ke?”

Soalan Farid itu membuatkan Vivian tepuk dahi.”Aduh!Macam mana pulak saya boleh lupa?Sebenarnya tadi saya datang dengan kawan saya!”

Farid hanya buat muka tak beriak.

“Okaylah saya pergi dulu!”

Vivian yang sudah berlari ke meja makan yang diduduki Ash dipandang.Comel pulak bila tengok muka minah tu tadi.Eh?Apahal aku puji dia ni?
*********

Labels:



0 Comments:

Post a Comment


|