Fly Away
Home About Follow Dash

owner[s]


" I just wanna fly away with my friend from all the bitch for a while "

tagboard




Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.

THE UNSPOKEN - CHAP 1
Saturday 21 December 2013 • 13:07 • 0 underspell



CHAP 1- T.U
VIVIAN kerling Spirit di tangan kiri.Mana Ash ni?Kaki kanan dibiarkan menguis tanah.

Toyota Camry yang terparkir di hujung jalan dipandang.Dia picingkan mata.
BDW3041?Macam kenal je nombor plat ni..Vivian panjangkan kaki mendekat dengan kereta tu.

Humph..Patutlah macam kenal..


Dia mengetuk tingkap kereta sebelah pemandu.Ash yang sedang sibuk ‘berasmaradana’ dengan boyfriend dia menoleh.Ash dengan selambanya menjongket sebelah kening.

Vivian berkata tanpa suara.”Kau keluar sekarang.”

Ash hanya menurut.

Vivian tenung Ash dengan muka mintak penampar.Ash tayang gigi.

“Kau pernah tak rasa kena campak dalam lombong?”tutur Vivian tanpa nada.

Bulu roma Ash menegak.Alamak!Datang dah Vivian versi HANTU!

“Erm..Tak..Tak pernah..,”

Jawab Ash gagap.Vivian tarik senyum senget.”Kau nak rasa tak?Aku bagi free-of-charge punya.Nak?”

Cepat-cepat Ash geleng.Dia tak nak mati lagi!Umur dia baru 23!

“Dah tu tak reti-reti ke nak tengok jam dah pukul berapa?!Beli jam mahal-mahal pun tak ada gunanya jugak!”

Suara Vivian naik seoktaf.Dia memang pantang betullah dengan orang yang tak punctual ni!

Ash dah tercebik-cebik nak nangis.Vivian buat muka menyampah.Dah besar panjang pun nak nangis macam budak-budak!Menggedik je lebih!

Black yang sedari tadi menjadi pemerhati segera keluar dari kereta.

Ash berpusing menghadap Black bila Black pegang bahu dia.Dia sembamkan muka ke dada bidang Black sambil menangis.

Black angkat muka.Mata dia berlaga dengan mata bundar Vivian.”Asal kau buli awek aku?”

“Sepatutnya kau ajar awek kau ni jadi MANUSIA yang punctual!”Perkataan manusia ditekan.

Halkum Black bergerak-gerak.Mesti tengah marah gila-gila ni.”Takkanlah sebab Ash lambat je kau nak marah Ash sampai dia nangis?!”

Vivian menjeling.Tangan dibawa memeluk tubuh.”None of your business.”

“None of my business kepala hangguk kau!”Black membalas.

“Kau tak payah nak backup awek kau sangatlah!”bidas Vivian.

Kedudukan sling bag dibetulkan.Vivian terus angkat kaki dari situ.Boleh berdesing telinga kalau lama-lama lagi!

Ash hanya pandang belakang badan Vivian sehingga hilang dari pandangan.Matanya terasa berbalam-balam akibat menangis tadi.
*********
PEDAL minyak ditekan. 120km/j,140km/j..Had laju makin meningkat.Lantaklah nak langgar orang ke,apa ke,dia kisah apa?Yang dia tahu dia dah lambat!

Sementara itu,Farid sedang menunggu traffic light bertukar hijau.Jalan raya lenggang,tapi traffic light still merah.Apakah?

Hah!Baru boleh jalan!Dia melintas setelah memastikan tiada sebarang kenderaan yang memandu di kawasan tu.

Pin!!Pin!!!

Refleks kepala Farid toleh ke kanan.Suzuki Swift sedang memecut laju ke arahnya.Huk alohh!Petang-petang macam ni pun nak drift ke?

Atiqah tekan hon banyak kali.Mamat ni statik kat tengah jalan kenapa?Memang
dah lama hidup ke?

Farid masih berdiri dekat tengah jalan.Kereta tu makin dekat..dekat..dekat..dan..

SKRETT!!Lagi seinci depan Suzuki Hayabusa hendak mengenai kaki Farid.

Farid memejamkan mata rapat-rapat.Takut nak tengok darah yang keluar bila dia cedera.Aikk.Kenapa aku tak rasa apa-apa pun?Perlahan-lahan dia celikkan mata.

Perkara pertama yang dia lihat adalah seorang perempuan yang lengkap berhijab dan berjubah keluar dari kereta.Cantik,baju ikut trending,tak tinggi sangat,sedang-sedang jelah.Amboih engkau!Sempat lagi nak usha awek!

Atiqah check depan kereta dia.Oh my!Ada calar ke tak ni?Fuh!Nasib baik takde!Dia kalih pandang makhluk yang dia hampir langgar tadi.

Apahal mamat ni tenung aku semacam?”Hello?”

Tak berjawab.

Atiqah garu kepala yang berlapik selendang.”Hello?!”

Kali ni lebih kuat.Farid tersentak.Bila tengok Atiqah pandang dia dengan muka pelik,cepat-cepat dia dia tunduk belek jari.

“Encik tak apa-apa ke?”Atiqah bertanya.

Farid angkat kepala.”Hah?”Dia ada tanya apa-apa ke tadi?

“Encik pekak ke?”soal Atiqah tanpa berselindung.Farid geleng kepala beberapa kali.Eh,kejap.Best jugak kalau tipu orang hari ni.Dah lama aku tak perdajal siapa-siapa.“Saya tak jual apa-apalah.”

Atiqah kerut dahi dia yang licin.Bila masa pulak aku tanya dia encik,ada jual apa-apa ke?

“Encik okey ke ni?”Atiqah soal sekali lagi.Manalah tahu bila kena langgar tadi otak dah mereng.

“Kan saya dah kata saya tak jual apa-apa.Saya ni nampak macam salesman ke?”Farid simpan senyum bila tengok dahi Atiqah dah berlapis-lapis.

“Tak,kenapa awak cakap awak tak jual apa-apa?”

“Tadi kan awak tanya saya jual epok-epok kan?”

Atiqah tepuk dahi.Aduh!Mak!Anak mak dah buat anak teruna orang merenglah!

Tanpa kata,Atiqah terus tarik hujung baju kemeja yang dipakai Farid.Dia menuju ke Suzuki Hayabusa miliknya.

Farid dah gelabah.Eh!Asal minah ni?”Awak nak bawak saya ke mana?”
Atiqah berhenti melangkah.Dia pusing belakang menghadap Farid.”Saya nak bawak awak jumpa psychiatrist.”

Kali ni Farid pula yang kerut kening.”Kenapa pulak awak nak bawak saya jumpa psychiatrist?Saya tak gilalah!”

Atiqah yang baru jejak sebelah pintu kereta berhentikan langkah.”Tadi saya tanya lain,awak jawab lain.Sekarang saya tanya,baru awak jawab dengan betul.Pelik lah awak ni.”

Wajah Atiqah memerah bila dia still berdiri dekat bawah panas terik.Tiba-tiba dia teringat sesuatu.Omo!Pantas pintu kereta dibuka.

Farid hanya memandang Atiqah yang sudah membolosi perut kereta.”Eh,awak!Saya macam mana?”jerit Farid bila Suzuki Hayabusa milik 

Atiqah memecut laju meninggalkan dia.

“Awak dah buat saya sakit..”sambungnya lagi.

*********

Labels:



0 Comments:

Post a Comment


|